18 Aralık 2015 Cuma

GLUTEN FREE GNOCCHİ






Makarnamı evde yapıyorum, hem glutensiz hemde sağlıklı. Daha önce tarifini yayınlamıştım. Buradan bakabilirsiniz. Glutensiz ev makarnası
Gnocchi (patatesli makarna) kısaca Niyokki diyebiliriz.:)
Tarifi çok önceden internetten bulmuştum ama ancak deneyebildim. İtalyan kültürüne ait bir makarnadır efendim. İtalya ya seyahat edenler bilirler, pek çok yerde glutensiz olarak yapan restorantlar vardır.
Bizde ise çooook bekleyeceğiz.
Ama gelin beklemeyin derim, tarif çok kolay. Haydi mutfağa yapın yiyin gari. :))

Malzemeler

* 2 adet haşlanmış patates 4000 gr kadar
* 2 küçük köy yumurtası
* 2 su bardağı pirinç unu


Yapılışı

 * Patatesleri yıkayıp bol su ile haşlayın. Haşlanan patatesleri soyup pütür kalmayacak şekilde ezin.





 * Haşlanmış patatese yumurtalar eklenerek yoğrulur. Pirinç unu da yavaş yavaş eklenerek yoğrulur. 






 * Pirinçunu miktarı değişebilir. Bu yüzden yoğurdukça ekleyin. Ele yapışmayan hale geldiğinde tamamdır. 






 * Buzdolabında 20 dk bekletip çıkartın.
 * Rulo haline getirip 8 parçaya ayırın. Her parçayı elinizle çubuk şeklinde yuvarlayın ve küçük küçük kesin.    * Sonra her parçayı çatal yardımıyla şekillendirin ve tepsiye dizin. 





 * Kaynar suya atıp pişirin. Suyun üzerine çıktığında pişmiştir.

 * Süzüp çıkarın ve sosla karıştırın. 


    SOS tarifi
 * 2 yemek kaşığı zeytinyağı 
 * 3 diş sarımsak
 * 1 büyük domates
     Arzu'ya göre feslegen ve kekik

   Zeytinyağında doğradığınız sarımsağı öldürün. Üzerine küp küp doğradığınız domatesi ekleyin pişince          fesleğen, kekik vs. İle lezzetlendirin.

   Servis zamanı üzerine Parmesan veya kaşar rendelenirse harika bir lezzet oluşuyor.




6 yorum:

  1. Ellerinize dağlık Vildan Hanım. Yine çok güzel bir tarif paylaşmışsınız.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim Oya hanımcım, Sevgiyle..:)

      Sil
  2. Allah gonlunuze ve elinize saglik versin. Ugraşilariniz ve paylaşimlariniz icin tesekkurler Vildan Hanim.

    YanıtlaSil
  3. Allah gonlunuze ve elinize saglik versin. Ugraşilariniz ve paylaşimlariniz icin tesekkurler Vildan Hanim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin,güzel sözleriniz için ben teşekkür ederim...:)

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...