9 Ekim 2015 Cuma

GLUTENSİZ AÇMA






MALZEMELER
* 2 yumurta ( birinin sarısı üzerine)
* 1 su bardağı süt
* yarım su bardağı sıvıyağ
* 1 tatlı kaşığı kuru maya
* 2 yemek kaşığı toz şeker
* yarım paket kabartma tozu
* tuz
* 1 su bardağı söke glutensiz un
* 1 su bardağı golda glutensiz un
* 1 kaşık patates un ( yada bir haşlanmış patates rendesi)
* aldığı kadar glutensiz un ( her marka olur)

YAPILIŞI

Mayayı toz şekeri erittiğimiz ılık süt ile karıştırıyoruz.
Üzerine yumurtaları, sıvıyağı ekleyip karıştırıyoruz.
Glutensiz unları eleyerek ilave edip kabartma tozunu ve tuzu da döküyoruz.
Hamurumuzu güzelce yoğuruyoruz. Verdiğim ölçüdeki unları döktükten sonra istediğiniz glutensiz unu ekleyerek hamuru oluşturuyoruz.
Un miktarı kullandığınız malzemeye göre değişeceğinden aldığı kadar un ekliyorsunuz.
Yapışmayan ama yumuşak bir hamur olmalı.
Hamurun üzerini kapatıp mayalanmaya bırakıyoruz. 45 dk kadar.



Hamurumuz mayalandı ve işlenmeye hazır.



Şimdi hamurumuzu tekrar yoğurup mandalina büyüklüğünde parçalara ayırıyoruz. Her bir parçayı şekildeki gibi pasta tabağı büyüklüğünde açıyoruz. Merdane ile kolay olur. Üzerine tereyağ sürüp rulo haline getiriyoruz.





 Herbir ruloyu iki tarafından zıt yöne çeviriyoruz. Hafifçe tabiii ki. Sonra iki uçunu birleştirip simit şeklinde topluyoruz.





Ben birde değişik şekil yapmak istedim. Bir hamuru açtım ve yağladım. Üzerine açtığım diğer hamuru da koydum ve yağladım.





 Üç hamuru üst üste koyup tekrar açabildiğim kadar açtım. Şekildeki gibi 8 parçaya böldüm.




Herbir parçayı rulo şeklinde sardım. Ay şekline getirip yağlı kağıt serili tepsiye dizdim. Böylede çok güzel oldu.






Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serptim ve tekrar tepsi mayası için bıraktım. Sıcak havalarda mutfakta olur ama en güzeli fırında mayalanması. 50 derece ayarlı fırında 25-30 dk bekletin derim.
Sonra 180 derecede kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun..:))









4 yorum:

  1. esselamu aleyküm vildan hanım beninim oglumunda çölyak olduğunu öğrendim sizin tariflerinizin sayesinde her şeyi yapıyorum

    YanıtlaSil
  2. vildan hanım sizden allah razı olsun tarifleriniz yenisini bekleriz benimde kendime ait tariflerim var dün sizin küllah tarifinizi yaptım bayıldı oğluşum ömerim

    YanıtlaSil
  3. Merhaba kabartma tozunda gluten var normalde siz glutensiz mi gulandiniz bide hangi marka yazarmisiniz lutfen.
    Tesekurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) bazı ürünlerde çapraz bulaşma riski olabiliyor. Derneğin onayladığı Dr Oetker marka kabartma tozu ve vanilyası glutensiz. Ben onu kullanıyorum.

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...