25 Nisan 2015 Cumartesi

GLUTENSİZ ELMAS KURABİYE





 Bu aralar Instagram da sık sık karşıma çıkan bir tarif Elmas Kurabiye. Bendeniz de dururmuyum hemen glutensizini yaptım. Sonuç mu? tabiii ki çok güzeldi.
 Hem kilolardan  şikayet ediyoruz, hemde habire yeme peşindeyiz. Kilo almak isteyen çölyaklılar, alın size tarif. Yapın yapın yiyin canlarım.
Aşağıda vereceğim tarifle çıkan hamurdan 1 küçük fırın tepsisi yaptım. Yani 20 adet oldu. Kalan hamurla da çizkek tabanı yaptım. Onunda tarifi gelecek.
Bendeniz bir süre diyetteyim...
Tarif mi? Derhal yazıyorum.


 MALZEMELER


  • 200 gr oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı
  • 1 yumurta 
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı nutella
  • 1 su bardağı pirinç unu
  • yarım su bardağı mısır unu
  • 2 su bardağı glutensiz un ( sinangil, metvak, İHE)

        ÜZERİ İÇİN
  •  1 çay bardağı toz şeker
  • nutella

YAPILIŞI

  • Tereyağı, pudra şekerini, 1 yumurtayı, kakaoyu, vanilya, kabartma tozunu ekliyoruz elimizle tüm bu malzemeleri karıştırıyoruz. Sonra unu azar azar ekleyerek ele yapışmayan, sert olmayan yumuşak hamur elde ediyoruz.
  • Cevizden biraz büyük parçalar koparıp yuvarlıyoruz. Sarımsak döveceğinin arkasıyla  kurabiyenin ortasına bastırarak çukur oluşturuyoruz. 
  • Sonra kurabiyenin üst kısmını şekere bandırıyoruz, alt kısmını değil. 
  • Yağlı kağıt serilmiş tepsiye şekere bandığımız tarafı üste gelecek şekilde diziyoruz. 
  • 180 derecede ıstılmış fırında  20-25 dakika pişiriyoruz. Piştikten sonra fırından çıkarıp soğumasını bekliyoruz. 
  • Tatlı kaşığı ile kurabiyenin üzerindeki boşluga nutella bırakıyoruz. 
  • Servise hazır kurabiyeyi çayla afiyetle yiyoruz. 
*** Ben bazılarının üzerini süt reçeli ve fındık kreması ile de süsledim.


 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...