2 Temmuz 2014 Çarşamba

MARMELATLI KEK



























Bugünkü tarifimizde tatlı bir tarif olsun. Şerbetli tatlılardan hoşlanmayanlar için hafif ama tatlı bir kek.
Yapımı yine çok kolay. Bizde yapıldıktan ve sofraya geldikten 5 dk. sonra bitmişti.
Bizim evde tek çölyaklı benim. Bu yüzden yaptığım şeyleri mümkün olduğunca az yapmaya çalışıyorum.
Resimdeki kekde en küçük kalıpda pişti. Kalıp ölçülerim genellikle 22 - 24 cm arasıdır. Bu kalıp ise 22 cm. Bu ölçüleri veriyorum ki daha büyük kalıpda yapacaksanız ölçüleri 2 misli yapın.
Un olarak yine Söke glutensiz un kullandım. Bir paketim nihayet bitti. Paketimim yarısıyla ekmek, kalan yarısıyla da peynirli kek ve marmeletlı kek yapmış oldum. Ne kadar idareliyim değil mi? 500 gr. un aşağı yukarı 6 tl. civarı satışda olduğundan kullanımda dikkat etmek gerekiyor..:)
İnşaallah yakın bir zamanda ülkemizde de glutensiz ürünler artar ve daha ulaşılabilir fiyatlarla satın alırız..

Gelelim tarife;
Kek bildiğiniz kek tarifleri gibi çok kolay tek farkı marmelat oluyor.

MALZEMELER

* 2 Yumurta
* Yarım su bardağı toz şeker
* 2 Yemek kaşığı sıvıyağ
* 2 yemek kaşığı meyva suyu yada su
* 150 gr. glutensiz sökeun
* 1 adet kabartma tozu
* 1 adet vanilya
* Üzeri için marmelat

YAPILIŞI

Öncelikle yumurtalar ve toz şeker çırpılacak.
Üzerine sıvıyağ eklenip çırpmaya devam ediyoruz.
Şimdi glutensiz unumuzu, vanilyamızı ve kabartma tozunu eleyip çırpmaya devam ediyoruz.
Meyva suyunu yada suyu bu aşamada ekliyoruz. Kek kıvamını yakalamak için gerekirse arttırabilir veya azaltabilirsiniz.
Hazır olan kek hamurumuzu yağlamış olduğumuz kalıbımıza döküyoruz.
Önceden ısıtılan 180 derecelik fırında 30 dk. pişiriyoruz.
Fırından çıkan kekimizin biraz soğumasını bekliyoruz ve kalıpdan çıkarıyoruz.
Kekimizin üzerine istediğimiz marmelet dan sürerek ikrama hazır hale getiriyoruz.

Benim kendi yaptığım çilek marmelatım vardı onu sürdüm.

Şimdiden kolay gelsin..:))
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...