7 Aralık 2013 Cumartesi

GLUTENSİZ PATATESLİ KAYIK POĞAÇA






 Patatesli poğaça çok yaptım ama ilk defa böylesi bir şekil verdim. Belki tembellik ettim, belkide yaratıcılığım üstümdeydi...Resimde de görüleceği üzre kayık şeklinde ve porsiyon biraz büyük. Siz istediğiniz şekilde yapabilirsiniz. Yaratıcılığınıza kalmış..
 Aslında o gün çocuklara poğaça yapacaktım, hazırda hamurum vardı kendime de bunları yaptım.
Siz çölyak aileme de tavsiyem mutlaka buzdolabında hamurunuz bulunsun. Böyle acil durumlarda çıkartıp istediğiniz tarifi yapabilirsiniz.
Hamurumuz mayalı ekmek hamuru. Gelelim tarife.

MALZEMELER

- 2 AD.YUMURTA ( Birinin sarısı üstüne sürmek için)
- 1 ÇAY BARDAĞI ZEYTİNYAĞI
- 1 SU BARDAĞI ILIK SÜT
- 1 SU BARDAĞI ILIK SU
- 1 YEMEK KAŞIĞI YUVA KURU MAYA
- 1 YEMEK KAŞIĞI TOZ ŞEKER
- 1 TATLI KAŞIĞI TUZ
- UN ( Unlarımız herzamanki gibi karışım)
   2 YEMEK KAŞIĞI MISIRUNU, 2 YEMEK KAŞIĞI PATATES UNU, 2 YEMEK KAŞIĞI PİRİNÇ UNU
   ALDIĞI KADAR METVAK UNU


İÇİ İÇİN

- 2 AD. HAŞLANMIŞ PATATES
- 1 AD KURU SOĞAN
- KARABİBER;TUZ


YAPILIŞI

Hamurumuzu her zamanki gibi hazırlıyoruz.Mayalanmaya bırakıyoruz. Mayalanan hamurdan istediğimiz büyüklükte parçalar koparıp un serptiğimiz tezgahta açıyoruz. Hazırladığımız içi koyup kapatıyoruz. Ben şekildeki gibi yaptım. Ters çevirip tepsiye yerleştiriyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz. Tepside 30 dakika bekledikten sonra ısıtılmış fırına veriyoruz


Afiyet olsun..













6 yorum:

  1. Vildan hanim un karisimi yapmasam ne kadar un kullanmam lazim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karışım yapmayacaksanız tüm sıvı malzemeleri kaba koyun ve glutensiz ununuzu yoğurdukça ekleyerek kıvamını bulun. Hamur ele yapışmayacak konuma geldiğinde olmuştur. Kolay gelsin..

      Sil
    2. Kaç dakika mayalandiriyosunuz hamuru ogrenebilirmiyim

      Sil
    3. En az 45 dakika mayalanması gerekir. Fazla beklerse daha da iyi oluyor.

      Sil
  2. Vildan hanim merhaba,colyakli tariflerde yeniyiz,kastettiginiz karisim nasil yapilir?hazirmidir?metvak un yerine glutensiz herhangi bir un kullanabilirmiyiz.tsk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karışım ölçülerini tarifde yazdım zaten. Metvak yerine de başka bir glutensiz un olur tabii ki..

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...