26 Haziran 2011 Pazar

GLUTENSİZ KORNET YAPIMI





Uzun zamandır bloğumla ilgilenemedim. Kusura bakmayın dostlar. Nedendir bilmem bazen bütün işler üst üste gelir, ne yana koşacağınızı bilemezsiniz. İşte öylesi bir dönem geçirdim.
Yağmurdu, serindi derken yaz geldi. Ama ne geldi. Bunaltıcı sıcaklarla yine buluştuk. Sıcak havalarda akla gelen öncelikle nedir? DONDURMA.

Çölyaklıların yiyebilecekleri dondurmalar ve markaları şu an için  PANDA, MADO
Dışarıda yenen külahlı dondurmalar,  ASLA!!
Çaresi yokmu VARR...:))
Öncelikle kornet yapımını öğreniyoruz. Sırada dondurmada var...

Her zaman derim. Oktay ustanın meşhur sözü mutfakta çareler tükenmez....
Kendi mutfağımızda ve kendi emeğimizle içimize sinerek yapacağız.
Çocuklarımızda tatilde olduğundan bize yardım ederlerse çok daha süper olur.
O zaman ne bekliyoruz, hadi mutfağa......









MALZEMELER

- 1 YUMURTA
- 1/2 SU BARDAĞI ŞEKER
- 1 SU BARDAĞI SÜT
- 2 SU BARDAĞI GLUTENSİZ UN (ben sinangil kullandım)
- 1/2 ÇAY KAŞIĞI KARBONAT
- 50 gr TEREYAĞ YADA MARGARİN
- BİR FİSKE TUZ
- VANİLYA 

YAPILIŞI

YAPILIŞI ÇOK KOLAY. KREP YAPMAYI BİLİYORSANIZ DAHA KOLAY. TÜM MALZEMELER GENİŞ BİR ÇANAĞIN İÇİNDE MİKSERLE ÇIRPILIR. MARGARİNİ ERİTEREK KOYMAYI UNUTMAYIN.
ÇIRPARAK HAZIRLADIĞINIZ HARÇ KREP HAMURU KIVAMINDA OLMALI.
BİLMEYENLER İÇİNSE SÖYLE TARİF EDELİM. AKICI BOZA KIVAMINDA OLACAK.
HAMURUMUZ HAZIR OLDUYSA PİŞİRMEYE GEÇELİM.
KORNET MAKİNASI EVLERDE BULUNMADIĞINA GÖRE TOST MAKİNASINDA FAYDALANACAĞIZ.
TOST MAKİNAMIZI ISITALIM. HAMURUMUZDAN KEPÇE YADA KAŞIK YARDIMIYLA DÖKELİM. HAMURU MAKİNAYA KAŞIKLA DÜZGÜNCE YAYALIM. YAYIP 2,3 SANİYE BEKLEDİKTEN SONRA ÜST KAPAĞINI KAPAYALIM.




KAPAK KAPALIYKEN ALTI VE ÜSTÜ PİŞECEKTİR. KAPAĞI YAVAŞÇA KALDIRALIM. KAPAK HAMURU BIRAKIP KALKIYORSA TAMAM. KORNETİMİZ İSTEDİĞİMİZ GİBİ KIZARINCA ALIYORUZ.




SICAKKEN HEMEN HUNİ ŞEKLİ VERİYORUZ. BEN HUNİ ŞEKLİ VERDİKTEN SONRA ÇAY BARDAĞINA KOYDUM. ŞEKLİNİ KORUSUN DİYE.





BÖYLE BÖYLE TÜM HAMURU BİTİNCEYE KADAR KORNETLERİMİZİ PİŞİRİYORUZ.
BEN HAMURU PİŞİRİRKEN KIZIMIN ÖNERİSİ ÜZERİNE BİR KİSMINI  YUVARLAMADAN DÜZ BIRAKTIM. YUVARLAK VE KARE OLARAK KESEREK ARASINA DONDURMA KOYDUK. SANDVİÇ DONDURMA OLDU.
KAÇ TANE ÇIKTIĞINI BİLEMİYORUM, ÇÜNKÜ PİŞİRME VE YAPMA SAFHASINDA TÜKETİLENLER OLDU.
SADE HALİYLEDE ÇOK BEĞENİLDİ. AMA EPEY BEREKETLİ BİR HAMUR OLDU. YAPTIKTAN SONRA FAZLA GELENLERİ DOLAPTA SAKLAYIP HER ZAMAN KULLANABİLİRSİNİZ SANIRIM.




Posted by Picasa

5 yorum:

  1. Olá!
    Que prazer conhecê-la através do blog.
    Sou brasileira, tenho 3 filhos e a mais nova (26 anos) é celíaca.Criei uma blog para trocar experiências com pessoas com intolerância a glúten e convido você e seus amigos a visitar-me no blog: glutenfree-tudosemgluten.blogspot.com
    Vou testar a sua receita de cornet.
    Abraços.
    Felicidades.

    YanıtlaSil
  2. Agradeço a você... Fiquei muito satisfeito.:))

    YanıtlaSil
  3. Vildan'cığım Eskişehirli olarak seni çok takdir ediyorum. Allah nazarlardan korusun. ellerine sağlık. Harikasın.....

    YanıtlaSil
  4. kornet hamurunu denedim çok beğendim....bloğumda yayınladım..tarif için teşekkürler:) ben normal un kullandım.....

    YanıtlaSil
  5. Sevgili disal deneyip beğendiğine çok sevindim. Tabiiki normal unlada harika olur. Eline sağlık..:)

    YanıtlaSil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...