20 Mart 2011 Pazar

PEYNİRLİ SARIMSAKLI ÇÖREK






                     




Bu tarifi yabancı bir sitede bulmuştum. Denemek için bir kenara not almıştım. Bugün denemek nasib oldu. Oldukça güzel çörekler oldu. Yapım itibariyle profitorol tarifine çok benziyor. Hamur aynen onda olduğu gibi önce ateşte pişiriliyor. Sonradan yumurtalar kırılıyor. Yapım aşamalarını ve malzemeleri özellikle resimlerini koydum. Tariflerimde kullandığım bardak ölçüsü resimdeki gibidir. 
Ayrıca resimlerde hamurun kıvamınıda görmenizi istedim. 
Malzemeler sizi yanıltmasın yapımı çok kolay.
Malzemelerimiz unlardan dolayı kalabalık gözüküyor. Biliyorsunuz mümkün olduğunca değişik unları karıştırarak deniyorum. Sizler elinizde bulunan malzemelerle geliştirebilirsiniz. Orjinal tarifinde topyaka unu vardı. Bu un maalesef bulunmuyor. Ancak internetten sipariş verebilirsiniz. Amacım mümkün olduğunca bulunan unlardan kullanmak.
Tarifte sarımsak olunca ilgimi çekmişti. Ben severim. Sevmeyenler çıkarabilir. İlave olarak dereotu çok yakışabilir. 
Ben sarımsağı denemenizi tavsiye ederim. Çok hoş bir lezzet veriyor.
Muffin kalıbınız yoksa endişelenmeyin. Emaye tepsiye  istediğiniz büyüklükte kaşıkla bırakın. Yanlız tepsiyi yağlamayın. Ben kalan hamuru küçük alüminyum tasa koydum oda çok güzel oldu.
Pofidik ve yumuşak bir çörek oluyor. Ertesi güne kaldığındada yumuşaçık yine. Saklama kabında saklayıp istediğiniz zaman tüketebilirsiniz.



MALZEMELER

- 1/2 BARDAK ZEYTİNYAĞI
- 1 BARDAK SU
- 1 BARDAK SÜT
- 1 TATLI KAŞIĞI TUZ
- 1 SU BARDAĞI GLUTENSİZ UN (ben sinangil kullandım)
- 3 YEMEK KAŞIĞI PATATES UNU
- 3 YEMEK KAŞIĞI SOYA UNU
- 3 YEMEK KAŞIĞI KARABUĞDAY UNU
- 2 ADET YUMURTA
- 2/3 SU BARDAĞI TAZE KAŞAR RENDESİ
- 1 ADET KIYILMIŞ TAZE SARIMSAK 

YAPILIŞI

ÖNCELİKLE SU, SÜT VE ZEYTİNYAĞINI ATEŞTE KAYNATIYORUZ. ATEŞTEN ALIP UNLARI TUZUNU VE SARIMSAĞI EKLEYİP MİKSERLE ÇIRPIYORUZ.
KOYU HAMUR KIVAMINDA OLMALI. 15 DAKİKA KADAR SICAKLIĞININ GEÇMESİ İÇİN BİR KENARDA BEKLETİYORUZ.
YUMURTALARI BİRER BİRER KIRIP ÇIRPIYORUZ.
KAŞAR RENDESİNİ DE İLAVE EDİP KARIŞTIRIYORUZ.
HAMURUMUZ HAZIR. MUFFİN KALIPLARINA KAŞIKLA PAYLAŞTIRIYORUZ.
180 DERECE ISITTIĞIMIZ FIRINDA PİŞİRİYORUZ. 
FIRINI KAPATIP  ÇÖREKLERİ İÇİNDE BIRAKIYORUZ. 10 DAKİKA FIRIN SICAKLIĞINDA KALSINLAR.
FIRINDAN ÇIKAN ÇÖREKLER YENMEYE HAZIR.

AFİYET OLSUN.


 






Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...