11 Temmuz 2010 Pazar

ÇİKOLATA SOSU




HAZIR ÇİKOLATA SOSLARINDAN TEDİRGİN OLANLAR İÇİN EVDE KOLAYLIKLA YAPABİLECEKLERİ SOS TARİFLERİ VERİYORUM. EVDEKİ MALZEMELERİNİZE GÖRE VEYA ZEVKİNİZE GÖRE İSTEDİĞİNİZİ KULLANABİLİRSİNİZ.


ÇİKOLATA SOSU
- 1 FİNCAN ŞEKER
- 1 YUMURTA
- 50 GR MARGARİN
- 2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO
50 GR MARGARİNİ ERİTİYORUZ. OCAKTAN ALDIKTAN SONRA İÇİNE 2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO KOYUYORUZ. SICAKKEN İYİCE KARIŞTIRARAK YEDİRİYORUZ. DAHA SONRA 1 FİNCAN ŞEKER VE 1 YUMURTAYI KAPTA ÇIRPARAK KAKAOLU KARIŞIMIN İÇİNE DÖKÜYORUZ. SOSUMUZ HAZIR.

ÇİKOLATA SOSU II
- 160 GR BİTTER ÇİKOLATA
- 2 YEMEK KAŞIĞI TEREYAĞ
- 1,5 YEMEK KAŞIĞI KREMA
TÜM MALZEMEYİ BİR KABA KOYUYORUZ. BENMARİ USULÜ KARIŞTIRARAK SOSUMUZU YAPIYORUZ.

ÇİKOLATA SOSU III
- 1 SU BARDAĞI SÜT
- 1 SU BARDAĞI SU
- 1 YEMEK KAŞIĞI MISIR NİŞASTASI
- 2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO
- 2 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
ÖNCELİKLE TÜM MALZEMEYİ OCAĞA ALMADAN ÇIRPIN. ÇIRPILMIŞ MALZEMEYİ ORTA ATEŞTE PİŞİRİN. ÇABUCAK SOĞUMASINI İSTİYORSANIZ SU DOLU BİR KABA OTURTUP MİKSERİN DÜŞÜK AYARI İLE 5 DAKİKA ÇIRPIN. DAHA YOĞUN ÇİKOLATA TADI İSTERSENİZ PİŞERKEN İÇİNE BİR MİKTAR BİTTER ÇİKOLATA ATABİLİRSİNİZ.


16 yorum:

  1. kizim 2,5 senedir glutensiz ve kazeinsiz diyette. Vermis oldugunuz tarifler cok guzel ve faydali. Kendi adima cok tesekkur ederim. Cok faydalanacagim.

    YanıtlaSil
  2. Nasil sarelle eritilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benmari usülde yani kaynar suyun üzerinde tercihen cam bir kase içinde yumuşatabilirsiniz. Mikrodalganız varsa oradada kolayca yapabilirsiniz. Bir kaşık süt eklerseniz kıvamlı olur.

      Sil
  3. kekin üstüne nasıl olur fikriniz

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Vildan Hanim :) anneme iki ay önce Çölyak teşhisi konuldu bizde tariflerinize rastladık gercekten cok iyi işler yapıyosunuz :) size bi kac sorum olacakti glutensiz cikolatayı nerden bulabiliriz acaba birde kakao gluten içerir mi tariflerinizin çoğunda gördüm de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım, :) Öncelikle kakao gluten içermez ama çapraz bulaşma riskinden dolayı teyit veren firmaların ürününü kullanıyoruz.
      Kakao olarak Mabel ve Nestle markalarını
      Çikolata olarak Mabelin damla çikolatasını, Tadelle, sagra, Kinder çikolata, Bounty, Snickers, Toblerone garanti veren firmalar.

      Sil
  5. eser miktarda olabilir yazıyor arka tarafında çoğunun.bende kazein ve glüten diyeti uygulıyorum.doğum günü yaklasıyor yaş pasta tarifiniz var mı tesekkürler isim sauk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eser miktarda olsa biz çölyaklılar kullanamayız. Glutensiz olarak yazılı olması gerekir. Yaşpasta tariflerim için sayfanın sağında etiketler bölümünden bulabilirsin. Kolay gelsin..

      Sil
  6. merhaba vildan hanım ağlayan kek yapmak isyorum bunun üzerine olabilirmi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabii ki, neden olmasın. Bende aynı sosları kullanıyorum. Hangisini istersen rahatlıkla kullanabilirsin. Kolay gelsin.:)

      Sil
    2. teşekkür ederim çok güzel oldu :)))

      Sil
  7. Hazır çikolata soslarında gluten varmıdir
    Pınar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir. bu yüzden onaylı ürünlerin listesini derneklerden edinmelisin.

      Sil
  8. Merhabalar Vildan hanım harika bir iş yaptiginizin farkında olduğunuzu biliyorum Çok Teşekkürler.benim kızım 6 yıldır çôlyakli tariflerinden çok faydalandim soranlarada sizi adres gösteriyorum.Kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bu tür geri dönüşler beni çok mutlu ediyor. Doğru bir iş yaptığıma seviniyorum. :)

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...