21 Mayıs 2010 Cuma

ÇAKMA KADAYIFLI MUHALLEBİ





Canım bugün kadayıflı muhallebi istedi. Ama ne mümkün, Çölyaklılara kadayıf yasak . Mutfakta dolabı açınca birden karşıma scharın şehriyesi çıktı ve gözüme kadayıf gibi göründü.;)
Dedim ya, canım kadayıflı muhallebi çekti.
Yahu olurmu? olmazmı ? :(derken; denemeye karar verdim. Nefsimi köreltmem lazım.:P
Başladım tarifi yapmaya.
MALZEMELER
- 1 PAKET SCHAR ŞEHRİYE
- 2 KAŞIK TEREYAĞ
- 1 BARDAK CEVİZ (iri dövülmüş)
- 1 PAKET VANİLYALI PUDİNG
ŞERBET İÇİN
- 1 BARDAK ŞEKER
- 2 BARDAK SU
YAPILIŞI
ÖNCELİKLE ŞERBETİ KÜÇÜK BİR TENCEREYE KOYUP PİŞİRİYORUZ.
DİĞER YANDA TEFLON BİR TENCERE İÇİNDE ŞEHRİYEMİZİ TEREYAĞ İLE KAVURMAYA BAŞLIYORUZ.
ŞEHRİYELER İYİCE KAVRULUP MUTFAĞI HELVA KOKUSU SARMAYA BAŞLADIĞINDA TENCERENİN ALTINI KAPATIYORUZ.
BAŞKA BİR TENCERE İÇİNDE PUDİNGİMİZİ PİŞİRİYORUZ.
ŞİMDİ, DİKDÖRTGEN BİR BORCAMIN İÇİNE ŞEHRİYEMİZİN YARISINI DÖKÜYORUZ. ŞERBETİMİZİN YARISI İLE ISLATIYORUZ. ÜZERİNE CEVİZİMİZİN YARISINI SERPİYORUZ.
PİŞEN PUDİNGİMİZİDE ÜZERİNE SERİYORUZ. KALAN ŞEHRİYEMİZİ ÜZERİNE SERPİP YİNE KALAN ŞERBETİMİZİ DÖKÜYORUZ.
KAPAĞINI KAPATIP ŞERBETİ ÇEKMESİ İÇİN BEKLEMEYE ALIYORUZ.
DİNLENEN VE ŞERBETİNİ ÇEKEN TATLIMIZIN ÜZERİNİ KALAN CEVİZİMİZ İLE SÜSLÜYORUZ.
BENCE DENEYİN DERİM. ŞEHRİYELER KAVRULUNCA ÇITIR ÇITIR ÇOK GÜZEL BİR LEZZET YARATTI.
SGK GÜVENCENİZ VARSA RAHATLIKLA BU ŞEHRİYEYİ ALABİLİYORSUNUZ.
AFİYET OLSUN.:)

4 yorum:

  1. Vildan hanımcım merhabalar. Sgk güvencesi ile nasıl alabiliyoruz acaba bu ürünü??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım, Sgk lı olanlara aylık
      a) 0-5 yaş için: 52,50 TL
      b) 5-15 yaş için: 80 TL
      c) 15 yaş üstü için: 72,50 TL tutar ödenir
      Kişi kendisi ürünleri eczaneden yada marketlerden alır.
      Eğer yeşil kart sahibiyse o zaman gastroloji uzmanı ürünleri reçeteye yazar ve eczane kanalıyla alır.

      Sil
  2. Tariflerinizi severek takip ediyorum Vildan hn gluten alerjim var bu dediğinizi ilk kez duydum; Peki bu tutarı alabilmek için sgk lı olsak bile gluten hassasiyetimiz olduğunu belgelememiz mi gerekir acaba, kendim keşfettim de ben?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, gluten alerjisi için ödeme yok maalesef. Çölyak hastası olmanız ve bunu gastroloji uzmanı tarafından raporla belgelemeniz gerekiyor.

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...